PRINSIP KEHIDUPAN,, OPSS,, PRINSIP PERAKAUNAN !!

Assalamualaikum. 
Alhamdulillah. Nie lah saat saat yang aku tunggu!! Hahaha. Akhirnya kerja akaun aku siap jugak.

At first, memang malas gila lah nak buat. Tapi tengok member kelas dua tiga orang dah nak siap. Tiba tiba aku rasa bersemangat pulak nak buat. So, sekarang aku dah siap.

Mula mula aku dapat untung bersih negatif. Means aku rugi!!! Tu la padahnya buat keja last minute. Nasib baik masa dapat rugi tu aku menjerit je. Kalau ikutkan hati nak aje aku lempar folio tu. Bia berterabur kertas atas lantai. Penat weyh penat! Memang penat gila lah!

Aku terpaksa betolkan balik aku punya folio daripada perancangan sampai imbangan duga. Fuhh penat weyhh. Walaupun tak guna tenaga tapi aku terpaksa kerah minda aku. Otak aku penuh dengan nombor je. Thats why penat. Bila kita guna otak, kita akan cepat letih.

Bila dah betolkan semua, aku just dapat untung RM3 000 lebih je. Syukurlah tu daripada dapat rugi. Tapi aku tetap tak puas hati sebab orang lain dapat untung berpuluh puluh hinggit. Alaaa, kira okay lah aku dapat 3 000 lebih pun. Kang aku hantar yang rugi kat cikgu kang. Tak pasal pasal cikgu bagi aku markah TAK RASIONAL sebab dapat rugi bersih. Hahahahahaha. Kau ade??

Nia lah hasil kerja akaun aku. Tadaaaa.



Fuhhhh. Aku dah semangat nak hantar kat cikgu hari isnin tapi cikgu ABSENCE. OMG!!!! Sabar itu separuh daripada iman.

#sebenarnya aku bersyukur gila sebab sepanjang tempoh aku buat akaun nie, aku boleh lupakan budak tu. SEBAB dalam otak aku hanya ingat akaun je. Tapi aku tipu lah kalau aku cakap yang aku tak ada ingat dia langsungkan.  Aku ingat dia sikit sikit j, tu pun sebelum tidur#


Okay. Thank you for reading. GTG. Bubye.

No comments:

Post a Comment